Apa Perlu Saya Buat Kalau Saya Sedih?


Perasan ataupun tidak...sejauh mana pun kita melihat seseorang itu gembira...tetapi jauh di sudut hatinya...kesedihan yang banyak menghiasi. Betul tak? Kadang-kadang kesedihan itu datang bersebab...bila rasa diri ini tersangat kerdil...perasaan merendah diri menguasai diri...lantas membanding-bandingkan diri kita dengan yang lain. Hinanya aku Ya ALLAH! Dan...sebab itulah kesedihan itu muncul menemani...tetapi...kesedihan boleh juga muncul tidak bersebab...sedihnya hati tetapi kenapa? Dan baru aku sedari yang hakikatnya aku seorang gadis yang gemar menitiskan air mata...tanpa bersebab...korang pernah mengalaminya?


Yes! Saya si gadis yang gemar menangis. Tetapi kenapa kau menangis? Semua orang tidak akan mengerti...kadang-kadang mulut tidak mampu untuk menjelaskannya kenapa kita menangis. Oleh sebab itu air mata ini sering mengalir...cuba menghuraikan apa jua yang tersimpan di hati nie... sedar tidak sedar...1001 rahsia telah dihuraikan oleh air mata ini...

RINDU...5 huruf yang selau bermain di hati dan akal bila merindui seseorang...tetapi saya rindukan dia tidak bererti saya mahukan dia sentiasa menemani saya setiap masa...cukuplah sekadar dia akan sentiasa ada jika saya betul-betul memerlukannya...sementara tunggu awak hadir...air mata ini yang akan menemani...tetapi jika awak tidak dapat hadir ketika saya perlukan awak...maka kesedihan yang menguasai diri...



Jadi...bila saya perlukan awak dan awak tidak dapat hadir...saya pasrah je...walaupun dalam hati ALLAH je yang tahu...tetapi saya tidak pernah lupa...yang cinta saya pada ALLAH juga...jadi kesedihan dan kegembiraan saya kongsikan bersama DIA...kerana DIA Maha Mengetahui setiap hambanya...sebab tue walaupun saya rasa sedih...tetapi saya masih mampu mengukirkan senyuman...kerana ALLAH sentiasa bersama kita...

2 comments

  1. perempuan boleh menangis tanpa sebab. wuwuwu. suka baca entry nieyh. hermmm. sabar ye dear. (':

    ReplyDelete
  2. @saya dewi hehehe...xtw betul ke x...p sy cm 2 kot...hehehe...thnx dear :)

    ReplyDelete

Back to Top