Alhamdulillah...touching sangat!

Alhamdulillah...syukur sangat sebab tak sia-sia Encik Tunang amik cuti teman aku interview dekat KL. Alhamdulillah dapat kerja sebagai account executive. Even kerja yang ditawarkan dalam bentuk kontrak selama 2 tahun tapi aku terima untuk menimba pengalaman. Maklumlah...aku baru je habis belajar. Hanya berbekalkan pengalaman time aku internship je. Ingat employer nak layan sangat ke? Lagikan pulak aku nak keje dalam accounting field rather than auditing.

Even gaji time probation tak se-gah mana tapi ok la. Boleh lah tampung hidup sikit-sikit plus nak cari pengalaman kerja kan before aku boleh demand gaji.

Kali nie terlampau sangat touching dengan pergorbanan yang Encik Tunang buat. Sanggup temankan aku sehari suntuk pergi interview and melayan karenah aku yang kuat lapar nie. Bila dapat offer kerja memang kelam kabut sikit cari rumah. Sebab aku request dekat CFO dia 2 weeks before aku boleh start kerja. And area KL dengan rental yang rendah memang susah sikit nak cari. Laku macam pisang goreng panas.

So dari semalam till hari nie aku dapat cari dua buah rumah di mana hari Jumaat or Sabtu nie aku nak pergi tengok. If ok memang terus bayar deposit. Satu dekat area Bandar Tasik Selatan and another one area Pantai Dalam. 

Hari nie nak update sampai sini je dulu. Nanti nak update entri tentang pengorbanan Encik Tunang. Dia buat saya terkesima, terharu and banyak lagi. Love u sayang!

4 comments

Back to Top