Aku Pregnant Woiii

Even mood ngah tak stabil but still nk share pasal pregnancy aku. Haha..sedih sedih guk but life still must go on. Tak boleh nak bersedih sepanjang masa..nanti semua keje tak jadi. Huh!
Kejap er aku start disahkan pregnant bila ek. Aku ni memang ada masalah sikit nak ingat time and date. Even nurse tanye last period pun aku da blur2 dengan gigihnya nak ingat. Apatah lagi tarikh due aku. Hahaha..
Maybe atas faktor da bekerja. So tarikh ni payah sikit nak ingat. Everything kna noted kat calendar. Macam YB kan. Nampak bz na je aku ni ha.
Ok ok if im not mistaken in the middle of december aku disahkan pregnant. Actually that time my period lewat dalam 4 hari je but my husband so excited suruh aku g buat pregnancy test. Nak dijadikan cerita aku da seminggu lebih awal beli pregnancy test tu. Dont know why ape motif beli tapi instinct aku kuat mengatakan aku pregnant. Laki aku lagi excited la kan. Memang menggalakkan je aku beli. Hehehe
Bila da sampai tarikh yang suppose aku period husband akan tanya da period ke belum. So aku ngan girang jawab belum. Tapi still tak nak guna pregnancy test lagi sebab i guess too early kan. So aku cakap ngan husband tunggu la seminggu lagi. If tak period guk then aku g la test urine aku. Tapi memang tak sabar nak tau result..cuma takut if memang period kali ni lmbt. Nanti aku yang frust. Time tue memang takde tanda2 awal pregnant. So aku confius. Betul ke pregnant? But at the same time tanda2 nak period pun xde. Selalu seminggu before period pinggang aku da sakit bagai nak rak tau. Ha memang time tue double triple confius la. Hehehe
Aku pun cite kat dak office. Dorang memang suruh je aku g cek urine. Tapi takut frust kan. Sebab aku ade baca kat internet...sometimes if too early test result tak bape accurate sebab benda tu too small kot. Ahh camtu la bunyinye. Nak suh dak akaun explain memang lain la bunyi. Hahaha..maaf la lau tersalah tafsir.
Pikir punye pikir plus husband pun asyik desak tak nyabar nak tau kan. Akhirnya hari ke-4 aku still tak datang period, aku pun buat la urine test. Pukul 5am uolls aku da bangun sebab nak cek urine punye psl. Org cakap time pagi would give the best result. Dengan mamai2 aku bangun g buat. Andddddd the result kemain merah dua2 line tu muncul. Aku time tu macam percaya tak percaya je. Aku pregnant??? Ape lagi terus g terjah husband aku yang ngah tido. Aku pun kejutkan dia. Kemain laju aku goyangkan badan dia. Dia terpinga2 bangun and terus cakap "Awak pregnant ke?" aku yang dengar terus tersengih2. Boleh pulak ko mamai2 tanya soalan tu kan. Aku ape lagi terus tunjuk pregnancy test aku. Senyum lebar dia. Hahaha..pas 2 terus pegang perut aku then ajak aku tido balik. Tu yang tak boleh blah. Tengah mood happy pun dia pikir tdo lagi. Hampagas sangat. Hehe
Next entry nak share pulak alahan aku time 1st trimester...excitednyeeee

No comments

Back to Top