Stain and White Clothes!

 1st day school! Still ok sebab Kak Mimi dah darjah 3. Kalau next year haru sikit sebab Aniq dah masuk darjah 1. So mungkin mama depa jadi singa awal-awal pagi kot hahahaha


Ok bab paling merungsingkan aku bila bebudak sekolah adalah stain on white clothes! Of course this post specially to Kak Mimi. Mimi read this later ok


Kalau ikut suami aku la kan dia suruh je humban dalam washing machine. Kalau da tukar jadi color belacan hitam baru beli baru. Senang kan? Aku da practise dah last year. Tapi still mata ni kenot la tengok kesan2 kat baju sekolah anak. Sakit mata


Dah pelbagai stain remover aku try tapi tak hilang. Maybe sebab stain tu dah lama..kalau baru2 aku rasa ok. Tapi sebab aku ni kan terpaaaaling ‘rajin’ so gitu la jadinya.


So this year aku dah berazam untuk cuci baju sekolah anak manually (cuci tangan kekdahnya). Laki aku pandang sinis sebab dia tak nak aku bebai. Hahaha


But still kena juga sebab next year Aniq dah darjah 1. Lelaki ni pening bila pakai baju berkolar sebab nanti daki2 lekat situ. So kena sental lebih dekat area tu. 


Tiba aku rasa cukuplah anak 3. Sebab tak mampu nak sental baju banyak2. Hahahaha..dasar pemalas kamooo


Jadi aku harap istiqomah itu akan terus jadi milik aku.


Baru pm member aku nak try stain remover dari amway pulak since the brand of stain remover yang aku guna tinggal coet ja.


Ok done bebelan while waiting for washing machine finished its job!



No comments

Back to Top